Vragen VVD Eemsdelta over maatwerk Corona maatregelen beantwoord

-Gemeente Eemsdelta kan ondernemers faciliteren bij Corona-uitdagingen-

In januari heeft VVD Eemsdelta vragen gesteld om meer aandacht te besteden aan ondersteuning voor ondernemers in onze regio in de coronacrisis. In de beantwoording is duidelijk geworden dat er mogelijkheden zijn.

De gemeente Eemsdelta ondersteunt de ondernemers al in hun weg naar de beschikbare regelingen via o.a. Werkplein Fivelingo en de diverse on- en offline berichtgevingen. Naast de VVD Eemsdelta hebben de ondernemersverenigingen van Appingedam, Delfzijl, Loppersum en Middelstum om meer maatwerk gevraagd.

De gemeente Eemsdelta kan ondernemers faciliteren in het verkrijgen van advies over hun eigen bedrijfsvoering. De uitvoering vindt plaats door het Ondernemershuis. De gemeente faciliteert dat door de eerste acht uur te vergoeden, en indien meer nodig wordt dit ondersteunt door de adviesregeling van Economic Board Groningen en/of de regeling “Jouw zaak, Jouw toekomst” van MKB Noord en de Provincie Groningen. Deze ondersteuning staat open voor zowel ondernemers, stichtingen en verenigingen.

“Gelukkig zijn er ook ondernemers die zich wel weten te redden met de huidige regelingen” aldus fractievoorzitter Eduard Mulder. “Belangrijk is met elkaar maximaal ondersteuning en perspectief te organiseren en de signalen op de juiste plek terecht te laten komen. We zorgen dat alle info bijdraagt aan een goede en hopelijk snelle strategie om weer naar “normaal” te gaan. We kunnen helaas niet voorspellen wanneer dat is. We blijven actief met ondernemers en de verenigingen in gesprek.” vult de fractievoorzitter aan.